شرح وظایف دفاتر کاریابی
شرح وظایف و انتظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی
از مراکز آموزش علمی کاربردی واجد دفتر هدایت شغلی و کاریابی تخصصی
|
ردیف |
اهم انتظارات |
شرح اقدامات |
|
1 |
رصد جهتگیری مشاغل آینده استان، منطقه و کشورهای همسایه |
بررسی و مطالعه ابر روندها (Mega Trends) در حوزه بازار کار حرفهایی و تغییرات جهانی و منطقهای نیاز بازار کار |
|
رصد وضعیت جذابیت مشاغل برای کارجویان و تهیه گزارشهای ادواری |
||
|
رصد نرخ خروج نیروی کار از هر شغل، عارضهیابی و تهیه گزارشهای ادواری |
||
|
تولید محتوا از مشاغل نوظهور و مورد نیاز بازار کار ایران و جهان |
||
|
2 |
نیازسنجی تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز بنگاههای اقتصادی |
آگاهسازی بنگاههای اقتصادی استان و منطقه از شروع بهکار واحد کاریابی تخصصی در مرکز آموزش علمی کاربردی و معرفی توانمندیهای آن |
|
پایش مداوم نیازهای شغلی مندرج در سامانه جستجوی شغل وزارت کار (https://shoghl.mcls.gov.ir) و تلاش برای معرفی کارجویان واجد شرایط |
||
|
نیازسنجی تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز بنگاههای اقتصادی و عقد قرارداد ذیربط |
||
|
عقد تفاهمنامه/ قرارداد در زمینه برگزاری نمایشگاه کار با همکاری بنگاههای اقتصادی |
||
|
اعزام نیرو به نمایشگاههای تخصصی برای معرفی توانمندیهای مرکز آموزش علمی کاربردی و احصا نیازهای نیروی انسانی ماهر |
||
|
عقد تفاهمنامه/ قرارداد در زمینه برگزاری بوتکمپهای تخصصی با بنگاههای اقتصادی |
||
|
3 |
راهبری و هدایت شغلی کارجویان |
برگزاری آزمونهای تیپشناسی، استعدادیابی و شخصیتشناسی(MBTI, DISC و...) از کارجویان |
|
ترسیم Road map اختصاصی شغلی برای کارجویان براساس نتایج آزمونهای اخذ شده |
||
|
معرفی ویژگیها و خصوصیات مشاغل (تبیین شرایط واقعی کار به کارجویان) |
||
|
تطبیق ویژگی کارجویان با نیاز بازار کار و معرفی افراد واجد شرایط |
||
|
4 |
توانمندسازی نیروی کار |
برگزاری دورههای آموزش رزومهنویسی برای کارجویان |
|
ارجاع کارجویان برای توانمندسازی موضوعی از طریق دورههای تکمیلی بین سطوح تحصیلی (آزاد، تک درس و تک پودمان) وفق انتظار بازار کار |
||
|
برگزاری مصاحبه آزمایشی (Mock interviews) برای کارجویان |
||
|
5 |
تکمیل بانک اطلاعاتی کارجویان و کارفرمایان/ ایجاد دسترسی آسان با مخاطبان |
طراحی و راهاندازی بانک اطلاعاتی از مشاغل، کارفرمایان و کارجویان |
|
اخذ دسترسی به بانکهای اطلاعاتی بازار کار و سامانههای تعاملی شغلیابی (لینکدین و...) |
||
|
ایجاد ساز و کارهای تبادل اطلاعات و تماس (سایت، کانال، گروه، ایمیل، تلفن و...) |
