اولین مدرسه جامع تاکتیکها و تکنیکهای بین المللی سازی و ارتقای رتبه دانشگاه
اولین مدرسه جامع تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
(ارتقای کیفیت، افزایش رؤیتپذیری و ارتقای رتبه دانشگاه)
این مدرسه توسط مرکز همکاریهای علمی و بینالمللی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، و مرکز آموزشهای الکترونیکی، آزاد، و خدمات تخصصی دانشگاه اصفهان به منظور ارتقای کیفیت، افزایش رؤیتپذیری و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور برگزار میگردد. این مدرسه در دو سطح به همراه 35 دوره تکمیلی و اولین جشنواره ایدهها و تجربیات نوین در حوزه بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه به شرح زیر برگزار میشود:
سطح اول: تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه (دوشنبه 19 شهریور ماه 1403)
در این مرحله به مدت یک روز سه نشست پیرامون ماهیت، واقعیت، و تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور به صورت حضوری/ مجازی برگزار میشود.
نشست اول: چارچوبها و رویکردهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
شاخصها و معیارهای بینالمللیسازی دانشگاه
مدلهای تحلیل وضعیت بینالمللیسازی دانشگاه
الگوهای بینالمللیسازی دانشگاهها و نگاشت الگوی دانشگاه
نشست دوم: تعیین وضعیت موجود بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
تعیین نقاط قوت و ضعف دانشگاه در نظامهای رتبهبندی
شناخت مزایای رقابتی دانشگاه در بعد بینالمللیسازی
دادههای مورد نیاز برای ارزیابی دانشگاه در نظامهای رتبهبندی
نشست سوم: آمادهسازی حضور دانشگاه در نظامهای رتبهبندی آینده
طراحی و پیادهسازی دانشگاه هوشمند
سیاستگذاری مبتنی بر شواهد دانشی در دانشگاه
ارتقای مهارتآموزی سواد پژوهشی بینالمللی استادان
افزایش شبکهسازی و تیمسازی بینالمللی
سطح دوم: تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه (سه شنبه و چهارشنبه 20 و 21 شهریور ماه 1403)
در این سطح در دو بخش به موضوع تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور پرداخته میشود:
در بخش اول (سه شنبه 20 شهریور ماه 1403): برخی راهکارهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور در پنج نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:
نشست اول: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 1: مهارتهای پروفایل سازی و رویت پذیری دانشگاه
نشست دوم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 2: ارزیابی و ارتقای وب سایت دانشگاه
نشست سوم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 3: نمایه سازی مجلات در پایگاه های اطلاعاتی بین المللی و راهکارهای ارتقای رتبه مجلات فارسی
نشست چهارم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 4: برندسازی پژوهشگران و دانشگاه
نشست پنجم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 5: انتقال تجربه (رویت پذیری، برندسازی، و ارتقای رتبه دانشگاه)
در بخش دوم (چهارشنبه 20 شهریور ماه 1403): تجربه بینالمللیسازی دانشگاههای ایران و دنیا در چهار نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:
نشست اول: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در استرالیا/ کانادا/ امریکا
نشست دوم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در فرانسه/ آلمان/ انگلستان
نشست سوم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در چین/ مالزی/ روسیه/ ترکیه
نشست چهارم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاههای ایران
دورههای تکمیلی: اضافه بر این دو سطح، 35 دوره آموزشی به صورت مجازی از 21 مهر ماه تا 11 آذر ماه ماه 1403 برگزار و و پکیج آن نیز به صورت جزئی و کلی عرضه خواهد شد .
طول دوره آموزشی
55 دوره آموزشی در ۱۲۰ ساعت (از 19 شهریور ماه 1403 تا 11 آذر ماه 1403)
دانشپذیران
۱. مدیران دانشگاهها و مراکز آموزش عالی (شامل مدیران پژوهشی، آموزشی، دانشجویی، روابط بینالملل، و فناوری)
۲. مدیران پژوهشگاهها
سردبیران مجلات
مدیران و مسئولان وبسایتها و صفحات وب دانشگاه ها، پژوهشگاه، مراکز آموزش عالی، و ...
۳. کارشناسان ارزیابی پژوهش، علمسنجی، و نشریات در دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی
کارشناسان پژوهشی، آموزشی، فناوری، دانشجویی، روابط بینالملل، و روابط عمومی دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی
اعضای هیات علمی (به منظور تقویت برندسازی، شبکهسازی، و رؤیتپذیری)
دانشجویان تحصیلات تکمیلی (به منظور کمک به برندسازی، شبکهسازی، و رؤیتپذیری)
علاقه مندان (به منظور کمک به برندسازی، شبکهسازی، و رؤیتپذیری)
جهت کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیق به سایت eischool.ir/home مراجعه فرمایید.
